Stale rosnąca popularność platform intranetowych jako narzędzi wspierających komunikację wewnętrzną i codzienną pracę firm i organizacji przyczynia się do ich stopniowego rozwoju.
Współpraca naszych specjalistów z naukowcami Akademii Leona Koźmińskiego zwieńczona została niecały rok temu wydaniem książki „Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji”. Obserwując spore zainteresowanie, którym się cieszyła, opracowaliśmy na jej podstawie darmowy poradnik, który znajdziecie na stronie: intranet-pdf.ideo.pl
"Problemem firm w dzisiejszych czasach jest nieefektywna komunikacja i przekazywanie wiedzy w obrębie własnych struktur. Widzimy potrzebę szerzenia wiedzy na temat systemów intranetowych, ponieważ ufamy, że mogą one realnie usprawnić pracę każdej organizacji, niezależnie od branży, w której działa czy jej wielkości. Staramy się dzielić naszą wiedzą i docierać z nią do jak największego grona czytelników. Tym razem z pomocą bezpłatnego e-booka." - wyjaśnia Urszula Kandefer, współautorka książki, ekspert ds. systemów komunikacji wewnętrznej, Ideo.
W poradniku zamieszczone zostały również wskazówki dotyczące analizy przedwdrożeniowej, strategii promocji czy studia przypadków. Zaprezentowaną wiedzę uzupełniają wyniki badania dotyczącego wykorzystania intranetu przeprowadzonego wśród polskich firm, o których opowiada Grzegorz Mazurek, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, współautor publikacji: „Razem z Ideo przeprowadziliśmy badania użytkowników intranetu wśród menedżerów i specjalistów. Wyniki pokazują szeroki obraz wykorzystywania systemów intranetowych oraz kierunek ich rozwoju w polskich przedsiębiorstwach.”
Książka wzbudziła duże zainteresowanie i cieszyła się pozytywnym odbiorem czytelników. Jest ona polecana jako poradnik zarówno przez praktyków, jak i czytelników naukowych:
"Bardzo podoba mi się stwierdzenie zawarte w książce, że dobry intranet to taki, „który sprawia, że jego użytkowników ogarnia strach na myśl o pracy bez niego”. Intranet firmowy powinien być jak internet. W książce znajdziemy wszystko to, co jako specjaliści od komunikacji wewnętrznej powinniśmy wiedzieć, zanim zasiądziemy do prac nad projektowaniem takiego systemu w naszych firmach. Polecam Wam lekturę tej publikacji, jeśli planujecie wdrożyć lub rozwijać intranet lub poszukujecie nowej wiedzy w tym zakresie. Brawa dla autorów za tę publikację!" Maja Biernacka - autorka bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni
"Poza podjęciem relatywnie rzadko omawianej tematyki, ogromną zaletą publikacji jest połączenie perspektywy akademickiej i praktycznej. Dzięki temu, oprócz wprowadzenia na temat powstania, istoty i celów intranetu, czytelnik znajdzie w książce także praktyczne porady związane z zarządzaniem tym systemem, opis studiów przypadku wdrożeń na polskim rynku oraz wyniki badania doświadczeń w korzystaniu z tego rodzaju systemów." Ośrodek dialogu i analiz ThinkTank
Dokument adresowany jest do wszystkich tych, którzy pracują w komunikacji i chcą zgłębiać swoją wiedzę w tym zakresie. Dostępny jest bezpłatnie na stronie intranet-pdf.ideo.pl