Częste pytania

Poniżej znajduje się lista najczęściej zadawanych pytań (FAQ) dotyczących naszej platformy e-learningowej. Jeżeli nie znalazłeś tutaj informacji których szukasz, skorzystaj z działu kontakt.

1. Czy platforma posiada limit uczestników?

Nie. We wdrażanych dla klientów platformach nie limitujemy ani ilości kursów, ani ilości uczestników, którzy mogą brać w nich udział. Jednakże ilość użytkowników jest istotna z punktu widzenia zastosowanych technologii - w tym wydajności serwera, na jakim finalnie zostanie zainstalowana platforma.

Standardowa wersja systemu, zakłada istnienie do 500 uczestników szkoleń. W ofercie posiadamy także platformę potrafiącą obsłużyć większe ilości użytkowników, wymaga to jednak wcześniejszej kalkulacji ruchu na platformie, zastosowania innych technologii serwerowych i wiąże się z dodatkową wyceną.

2. Co dostanę nabywając platformę Edito E-learning?

W podstawowej wersji platformy otrzymają Państwo stronę Internetową (zawierającą moduły typowo e-learningowe oraz www) analogiczną do tej, którą właśnie Państwo oglądają. Przy wdrożeniu zmianie podlega kolor wiodący strony, w tym wszystkie nagłówki i przyciski oraz podmieniane jest logo. System CMS Edito pozwala na dowolne dopasowanie struktury całej strony (modyfikację i tworzenie nowych kategorii z wykorzystaniem dostępnych modułów, dopasowanie menu i treści na stronie głównej) do Państwa projektu, zaś moduły platformy e-learningowej pozwalają na samodzielne tworzenie struktury i zagospodarowanie kursów merytorycznymi treściami.

Do najważniejszych modułów Edito E-learning zaliczyć można: Szkolenia, Wideokonferencje, Webinary, Testy, Ankiety, Raporty, , Kalendarz, Użytkownicy czy Powiadomienia. Istnieje również możliwość indywidualnego dostosowania platformy oraz wdrożenia dedykowanych modułów, które w dowolny sposób rozszerzą jej funkcjonalności. Dodatkowo, możliwe jest także stworzenie zupełnie nowego projektu graficznego i wdrożenie go do Państwa platformy

Więcej informacji w dziale Oferta.

3. Jakie dodatkowe funkcjonalności lub moduły może zawierać platforma?

Platforma e-learningowa, którą oferujemy jest naszym autorskim systemem, dzięki czemu możemy ją swobodnie rozwijać i modyfikować, każdorazowo dostosowując ją do wymagań danego klienta. Jeżeli funkcjonalności przedstawione w Demo nie są wystarczające, możemy wprowadzić do nich zmiany lub dodać nowe, dedykowane moduły po wcześniejszym doprecyzowaniu szczegółów ich działania. Rozwiązania dedykowane obejmują zarówno strukturę kursów, jak również występujące formy prowadzenia szkoleń czy zarządzania ich treścią.

4. Czy platforma posiada gwarancję?

Wszystkie projekty e-learning, jakie wdrażamy objęte są roczną gwarancją. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości w działaniu systemu błędy są usuwane nieodpłatnie. W przypadku zaistnienia takiej konieczności, możliwe jest przedłużenie okresu gwarancyjnego na indywidualnie ustalonych warunkach.

5. Chcę przetestować demo platformy ?

Aby zobaczyć możliwości naszej platformy w praktyce możemy Państwu udostępnić dane dostępowe (login, hasło) do przeglądnięcia przykładowych szkoleń znajdujących się w zakładce Oferta.

Istnieje także możliwość otrzymania własnej dedykowanej wersji demonstracyjnej całego systemu, wraz z dostępem do panelu administracyjnego (CMS / LMS), gdzie można sprawdzić "od środka" działanie wszystkich modułów. W razie zainteresowania dostępem do DEMO, prosimy o kontakt. Odpowiednio skonfigurowane i uzupełnione DEMO, może stać się Państwa finalnym produktem.

6. Czy utrzymanie platformy wiąże się z dodatkowymi opłatami?

Zakup platformy Edito E-learning wiąże się z jednorazową opłatą licencyjną na bezterminowe korzystanie, jedynym kosztem po jej uruchomieniu jest opłata za hosting.

W naszej ofercie znajduje się również kompleksowa obsługa procesu szkolenia, która po wdrożeniu platformy obejmuje także jej rozwój  i uzupełnianie o nowe treści. W tym przypadku jednak cena usługi ustalana jest indywidualnie.   

7. Czy platformę e-learning można zainstalować na dowolnym serwerze?

Standardowo platformę uruchamiamy na hostiningu Ideo. Nasz e-learning można zainstalować także na dowolnym serwerze spełniającym wymagania techniczne platformy. Instalacja na serwerze klienta lub innego dostawcy wiąże się z opłatą instalacyjną - skontaktuj się z nami jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat.

8. Jaki rodzaj hostingu jest oferowany?

W naszej ofercie dysponujemy wieloma pakietami hostingowymi, które są dostosowywane do potrzeb klienta po analizie ruchu na jego stronie. Oprócz tradycyjnego hostingu oferujemy również hosting w Chmurze. Cena usługi jest uzależniona od rodzaju hostingu, jak również od jego parametrów i wydajności, które określane są indywidualnie dla danego rozwiązania,

Wszystkie nasze usługi zapewniają bezproblemowe utrzymanie zarówno platformy w wersji standardowej, jak i rozbudowanych, wysoce zaawansowanych platform edukacyjnych. Więcej informacji na temat hostingu znajdziesz na: www.hosting.ideo.pl.

9. Czy platforma jest kompatybilna z popularnym formatem szkoleń SCORM?

Tak, system Edito CMS jest w pełni kompatybilny ze standardem SCORM, co oznacza, iż kursy e-learningowe, jak również dowolne systemy zarządzania nauczaniem (LMS) zgodne z tym standardem, mogą się ze sobą bezproblemowo komunikować. Zgodność z tym formatem sprowadza się do tego, że system może być wykorzystywany nie tylko do prowadzenia szkoleń opracowanych w ramach platformy, a także z użyciem innych, dowolnych materiałów opracowanych w tym standardzie – możliwy jest import gotowych szkoleń w formacie SCORM 1.2 oraz 2004.

Podstawowa wersja platformy zakłada samodzielne wprowadzanie zawartości merytorycznej kursów, jak również tworzenia ich struktury za pomocą prostych narzędzi, podobnych do tych, jakie znamy np. z edytorów tekstowych (MS Word, Open Office, itp.). Istnieje również możliwość przygotowania treści szkoleniowych przez naszych ekspertów, a także pomoc w uzupełnieniu platformy oraz we wprowadzeniu, czy aktualizacji treści dydaktycznych, po wcześniejszym ustaleniu objętości materiału.

10. Czy platforma posiada wersje językowe?

Prezentowana platforma posiada polski interfejs użytkownika oraz polski panel administracyjny. Istnieje jednak możliwość stworzenia platformy dwu lub wielojęzycznej – jest to jednak rozwiązanie dedykowane i wiąże się z dodatkową, indywidualną wyceną.

11. Czy platforma pozwala na udostępnianie / publikowanie plików i filmów?

Tak. System Edito CMS pozwala zamieszczanie plików na dowolnych stronach opisowych w tym filmów dostępnych dla wszystkich, w aktualnościach oraz na stronach dostępnych tylko dla zalogowanych użytkowników. Pozwala to na stworzenie wygodnego repozytorium plików i materiałów, z których mogą korzystać uczestnicy szkoleń.

Dodatkowo platforma pozwala na wysyłanie wiadomości prywatnych do pojedynczych użytkowników oraz grup szkoleniowych, które także mogą zwierać pliki do pobrania. Filmy mogą być publikowane w postaci plików.flv, .mp4, .mox lub wyświetlane z serwisów takich jak youtube, vimeo itp. Istnieje również możliwość zamieszczanie plików mp3, które mogą służyć np. jako nagrania lektora.

Więcej informacji na temat funkcjonalności platformy znajdą Państwo w zakładce funkcjonalności.

12. Czy platforma pozwala na zaimportowanie gotowych szkoleń?

Platforma umożliwia zaimportowanie gotowych szkoleń elektronicznych opracowanych w standardzie SCORM 1.2 oraz SCORM 2004. Poza tym istnieje możliwość importu plików PDF, które następnie są automatycznie dzielone na slajdy szkoleniowe.

13. Czy można uruchomić lekcję / kurs w trybie pełnoekranowym?

Kursy przeglądane są przez użytkowników na stronach HTML. Przeglądarki internetowe pozwalają na przejście do trybu pełnoekranowego przez wciśnięcie klawisza F11 na klawiaturze. Jednakże treści lekcji w postaci stron/slajdów, testów będą otoczone elementami strony internetowej – otoczką www platformy (blok menu głównego i pomocniczego, prawa kolumna strony).

Część z tych elementów można zredukować, np. w treści kursów wyłączyć wyświetlanie prawej kolumny, menu dolnego, banerów itp. Pozwala to na większą koncentrację użytkowników na treściach materiałów szkoleniowych. Niektóre treści kursów, takie jak zamieszczone w slajdzie lekcyjnym prezentacje flash oraz filmy, można wyświetlić w całości na pełnym ekranie.

14. Czy platformę można udostępnić pod własną domeną / subdomeną?

Tak. Niezależnie od serwera (własnego lub Hostingu Ideo), istnieje możliwość udostępnienia platformy pod domeną należącą do klienta np.:

  • www.e-learning.nazwafirmy.pl,
  • www.szkolenia.nazwafirmy.pl,
  • www.szkoleniaBHP.pl,
  • itp.

W przypadku braku własnej domeny, możemy zająć się jej rejestracją, konfiguracją oraz jej utrzymaniem za pośrednictwem dodatkowego zamówienia / upoważnienia. W takiej sytuacji właścicielem domeny w sensie prawnym jest Klient. Na nas natomiast spływają wszelkie techniczne sprawy, w tym coroczny kontakt z operatorem usługi i przedłużanie rejestracji.

15. Jakie elementy obejmuje kompleksowa obsługa procesu szkolenia?

Oferowana przez nas usługa pełnego wdrożenia systemu e-learningu obejmuje wszystkie aspekty funkcjonowania platformy. Pracę rozpoczynamy od zdefiniowania potrzeb szkoleniowych w danej jednostce. Na podstawie przeprowadzonej analizy określamy konkretne pola działania i opracowujemy odpowiednią strategię wdrożenia platformy. W kolejnym kroku opracowujemy wkład merytoryczny szkoleń, który następnie jest przekształcany w gotowe lekcje zawierające różne angażujące elementy takie jak: animacje, quizy, testy. Co więcej wdrażana przez nas platforma jest stale rozwijana i uzupełniana o nowe treści.

Więcej informacji na temat kompleksowej obsługi znajdziesz w zakładce Kompleksowa Obsługa.

16. Jakie rodzaje szkolenia elearningowego obejmuje oferta?

Nasz zespół składa się ze specjalistów posiadających odpowiednie przygotowanie dydaktyczne.  Każde zlecenie realizowane jest przez osoby kompetentne dla danego obszaru wiedzy. Często rekrutujemy również zewnętrznych specjalistów, którzy dostarczają informacje merytoryczne dotyczące danego szkolenia. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy w stanie opracować szkolenie z każdej dziedziny.

Wśród rodzajów szkolenia wyróżnić można jednak szkolenia produktowe, bhp, językowe, sprzedażowe oraz ze znajomości systemów, gdyż tego typu zlecenia obsługujemy najczęściej. Zajmujemy się także wdrożeniami kompleksowych portali edukacyjnych, blended learning, e-podręczników, microlearningu i wiele innych.

17. Jakiego rodzaju metody aktywizujące stosowane są podczas przygotowania szkolenia?

Mamy świadomość, że skuteczność materiałów w dużej mierze uzależniona jest od estetyki i potrzeb odbiorców, dlatego też podczas opracowywania szkoleń uwzględniamy nie tylko wartość merytoryczną, ale także odpowiednio dopasowaną formę wizualną szkoleń.

Stosowane przez nas metody to interaktywne animacje, elementy grywalizacji,  grafika rysowana kreskówkowa lub realistyczna, a także filmy wideo (animowane lub realistyczne).

18. Jakiego rodzaju testy oraz quizy są dostępne?

W ramach platformy możliwe jest zdefiniowanie dwóch rodzajów testu/quizu:

  • ćwiczeniowego, czyli sprawdzającego przyswajanie przekazywanych informacji (możliwość wielokrotnego podejścia do testu),
  • egzaminacyjnego, czyli weryfikującego zdobytą wiedzę (test posiada ograniczenie czasowe, a jego wynik jest zapisywany).

W ramach testów możliwe jest stosowanie pytań jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru. Dodatkowo każdy test może być konfigurowany pod względem takich parametrów jak dostępność, limit czasowy czy możliwość powrotu do poprzednich pytań.

Ponadto oferowany przez nas moduł testów umożliwia certyfikację pracowników online, a zatem testy zakończone uzyskaniem odpowiednich dyplomów.

19. Czy platforma obsługuje webinary i wideokonferencje?

Realizacja szkoleń w formie webinarów oraz wideokonferecji jest rozszerzeniem standardowej platformy e-elearningowej.

Proponowane przez nas rozwiązanie w ramach obsługi tej funkcjonalności zapewnia prostotę obsługi, a także wiele ciekawych udogodnień takich jak: wirtualna tablica, tryb zadawania pytań, interaktywny chat, uruchamianie w trakcie spotkania testów czy ankiet, rejestrowanie spotkań czy rozbudowane raporty i podsumowania.

20. Czy materiały szkoleniowe są kompatybilne z innymi niż Edito platformami elerningowymi?

Przygotowywane przez nas materiały szkoleniowe są zgodne z popularnymi formatami SCORM i HTML5, w efekcie czego stworzony kurs może być uruchomiony na dowolnej, zgodnej z danym standardem platformie LMS. Dzięki zdobytemu przez lata współpracy doświadczeniu, jesteśmy także w stanie opracować materiały kompatybilne z platformą edukacyjną , której obecnie używasz.

21. Czy platforma działa w wersji mobilnej?

Przygotowana przez nas platforma zaprojektowana została zgodnie z standardem RWD, co oznacza, że układ szkoleń jest dostosowywany do różnych rozdzielczości ekranu. Możliwe jest zatem przeglądanie szkoleń zarówno na komputerach, tabletach, jak i smartfonach.

Dzięki temu szkolenia przygotowane za pośrednictwem naszej platformy dostępne są 24/7 zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

22. Jakie są minimalne wymagania technologiczne do funkcjonowania platformy?

Minimalne wymagania funkcjonowania platformy są bezpośrednio zależne od jej parametrów takich jak m.in. planowana liczba zarejestrowanych użytkowników czy liczba użytkowników jednocześnie zalogowanych w systemie.

Z punktu widzenia naszego Klienta wymagane jest posiadanie środowiska serwerowego o następujących minimalnych parametrach:

  • procesor 64bit – Dual-Core, min. 2GHz na rdzeń,
  • pamięć 4GB RAM,
  • pojemność dysku twardego: 100GB.

Standardowo jednak platforma uruchamiana jest na hostingu Ideo.

23. Czy korzystanie z platformy Edito e-learning wymaga umiejętności technicznych?

Platforma Edito e-learning daje możliwość realizacji szkoleń w prosty i intuicyjny sposób zarówno od strony administratora kursu, jak i jego uczestników. Zatem, by móc swobodnie korzystać z naszego systemu nie są potrzebne żadne umiejętności techniczne, a prowadzenie szkoleń, jak również uczestnictwo w nich jest przyjemnością.

24. Czy oferta uwzględnia wsparcie powdrożeniowe?

Opieka powdrożeniowa czy też pomoc techniczna jest dodatkową usługą, którą Klient może wykupić np. w wymiarze 10 h miesięcznie. Obsługa platformy jest jednak na tyle prosta i intuicyjna, że w przypadku platformy w wersji podstawowej nie jest to konieczne.

Jeśli chodzi natomiast o nieprawidłowości działania systemu, platforma objęta jest roczną gwarancją, która obejmuje nieodpłatne rozwiązanie istniejących problemów.

25. Jak zapewnione jest bezpieczeństwo danych?

Mając na uwadze zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych platforma wyposażona została w szereg różnego rodzaju zabezpieczeń wśród których można wymienić:

  • Hasło wprowadzane przez użytkownika w formularzu logowania jest szyfrowane, dzięki temu uniemożliwiony jest jego odczyt przez osobę postronną. Interfejs uwierzytelnienia jest chroniony kryptograficznie.
  • Dostęp do wszystkich stron i zasobów, które nie muszą być z definicji dostępne dla wszystkich użytkowników systemu, wymaga dodatkowego uwierzytelnienia.
  • System wymusza odpowiednią politykę haseł, w zależności od preferencji Klienta. Dane, które można modyfikować to: minimalna długość hasła, skład (duże i małe litery, cyfry i znaki specjalne) oraz datę, z którą hasło wygasa.
  • Dostęp do panelu zarządzania może być dodatkowo ograniczony na podstawie adresu IP Klienta lub innych mechanizmów zabezpieczających jego dostępność.
  • Po wylogowaniu użytkownika, identyfikator sesji jest unieważniony, a następnie jego wartość ulega zmianie.
  • W przypadku braku aktywności użytkownika, przez konkretny okres czasu, sesja zostaje automatycznie przerwana.
  • Tylko użytkownicy, którzy mają odpowiednie uprawnienia mają dostęp do chronionych funkcji (niedostępnych publicznie).
  • Aplikacja posiada hierarchiczny system uprawnień, a nadawanie uprawnień odbywa się z uwzględnieniem ryzyka. Aplikacja umożliwia także profilowanie uprawnień użytkowników, które dostosowane są do jego funkcji w firmie Klienta.