Dedykowana platforma szkoleniowa dla Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów jest międzynarodowym portem lotniczym położonym w województwie podkarpackim, 14 km od centrum Rzeszowa w miejscowości Jasionka.

Obsługuje zarówno loty krajowe, międzynarodowe oraz międzykontynentalne, oferując połączenia z wieloma europejskimi miastami oraz Nowym Jorkiem. W 2024 roku port obsłużył rekordową liczbę 1 145 257 pasażerów, co stanowiło wzrost o 12% w porównaniu do poprzedniego roku. 

 

 

Problem Klienta

 

Potrzeby były klarowne od pierwszego spotkania. Pracownicy Lotniska oraz partnerzy biznesowi, aby móc wykonywać swoje obowiązki muszą realizować certyfikowane szkolenia - zarówno online, jak i stacjonarneMimo tego, firma nie dysponowała żadnym centralnym systemem do zarządzania procesem szkoleniowym. Informacje o zrealizowanych i zaplanowanych szkoleniach, terminach, statusach uczestników oraz certyfikatach były przechowywane w różnych plikach excel, które pracownicy czy trenerzy musieli przeszukiwać, by odnaleźć konkretne informacje.

Praca w takim modelu wymaga więcej czasu, również łatwiej o pomyłki. Zarządzanie procesem szkoleniowym w ten sposób to wiele godzin poświęconych na prace administracyjne.
 logo-port-lotniczy-1-_1_

 

Jaki był efekt?

Brak scentralizowanego systemu e-learningowego czasem powodował opóźnienia w organizacji szkoleń oraz stwarzał ryzyko, że pracownicy nie będą dysponować aktualnymi certyfikatami wymaganymi do wykonywania obowiązków służbowych. Utrudnione było również raportowanie do działu HR czy Zespołu Monitorowania Zgodności z obowiązujących pracowników przepisami lotniskowymi.

 

Wymagania względem projektu:   

  • intuicyjny interfejs systemu,
  • zarządzanie szkoleniami online jak i stacjonarnymi z poziomu jednej platformy,
  • uzupełnienie prowadzenia tradycyjnych szkoleń o treści multimedialne dostępne przed, w trakcie i po zakończeniu szkolenia stacjonarnego,
  • integracja z systemem kadrowym (powiadomienia),
  • podpisy dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  • gwarancja uzyskania potwierdzeń i raportowanie postępów poszczególnych uczestników,
  • bieżący wgląd w harmonogramy szkoleń, postępy uczestników oraz status certyfikatów,
  • możliwość szybkiego zastąpienia użytkownika, który nie może uczestniczyć w szkoleniu.

 

Nasze rozwiązanie

 

 Wdrożenie dla Portu Lotniczego Jasionka
 

W ramach współpracy z Klientem zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy dedykowaną platformę e-learningową do zarządzania szkoleniami zarówno online jak i stacjonarnymi. Postawiliśmy na nasz autorski system Edito, który gwarantuje elastyczność, skalowalność i jest wygodny w obsłudze.

Klient ma możliwość przeprowadzania kompleksowych szkoleń dla pracowników oraz podmiotów zewnętrznych, które są zakończone certyfikacją potwierdzającą znajomość zagadnień poznanych podczas szkoleń.

 

Najważniejsze funkcjonalności, które wdrożyliśmy to:

  • Panel administracyjny dla trenerów

Trenerzy zarządzają w nim swoimi zasobami.

  • Moduł zapisy na szkolenia

Trenerzy tworzą terminy szkoleń, przypisują do nich pracowników oraz podmioty zewnętrzne, monitorują postępy. Ponadto zarządzają zapisami użytkowników - potwierdzają ich obecność i oceniają egzaminy. Trenerzy mają także możliwość monitorowania postępów użytkowników ze szkoleń stacjonarnych. W ramach modułu mogą również zarządzać certyfikatami i raportować.

  • E-podpisy dokumentów

Trenerzy podpisują dokumenty elektronicznie. Mogą również zbiorczo podpisywać wiele plików.

  • Dedykowany system powiadomień

Powiadomienia o nowo zdobytych oraz wygasających certyfikatach trafiają nie tylko do każdego z uczestników szkoleń, ale również do działu kadr, co pozwala na bieżąco monitorować poziom kwalifikacji pracowników i skutecznie planować dalszy rozwój kompetencji w organizacji.

  • Integracja użytkowników z zewnętrznym systemem Klienta

Klient może importować użytkowników również z pliku XLS.

 

Korzyści dla Klienta

 

Nasz Klient zyskał nie tylko nowoczesne i praktyczne narzędzie, ale świetnie zorganizowany proces szkoleniowy. Dzięki temu poprawiła się logistyka pracy i zapewniona jest pełna zgodność z obowiązującymi przepisami lotniskowymi.

Co się zmieniło po wdrożeniu?

  • Kluczowe procesy nauki i rozwoju są sprawne i efektywne zarówno online, jak i stacjonarnie.
  • Wdrażanie nowych pracowników i partnerów jest wydajne, komfortowe i zdecydowanie szybsze.
  • Dane o szkoleniach są gromadzone w jednym systemie. Zarządzanie nimi jest obecnie bardzo sprawne i wygodne.
  • Przejrzysty system ułatwia trenerom zarządzanie terminami szkoleń.
  • Certyfikaty są w jednym miejscu. Jest to wygoda zarówno dla Klienta jak i dla użytkownika.
  • Dedykowane raporty to mniej pracy i bardziej spersonalizowana nauka.

 

Masz jakieś pytania?

Masz jakieś pytania?

Chętnie na nie odpowiemy!
Nasz zespół sprzedaży jest tu dla Ciebie.

formularz.webp