Częste pytania

Poniżej znajduje się lista najczęściej zadawanych pytań (FAQ) dotyczących naszej platformy e-learningowej. Jeżeli nie znalazłeś tutaj informacji których szukasz, skorzystaj z działu kontakt.

1. Czy platforma posiada limit uczestników?

Nie. We wdrażanych dla klientów platformach nie limitujemy ani ilości kursów, ani ilości uczestników, którzy mogą brać w nich udział. Jednakże ilość użytkowników jest istotna z punktu widzenia zastosowanych technologii - w tym wydajności serwera, na jakim finalnie zostanie zainstalowana platforma.

Standardowa wersja systemu, zakłada istnienie do 500 uczestników szkoleń. W ofercie posiadamy także platformę potrafiącą obsłużyć większe ilości użytkowników, wymaga to jednak wcześniejszej kalkulacji ruchu na platformie, zastosowania innych technologii serwerowych i wiąże się z dodatkową wyceną.

2. Co dostanę nabywając platformę Edito E-learning?

W podstawowej wersji platformy otrzymają Państwo stronę Internetową (zawierającą moduły typowo e-learningowe oraz www) analogiczną do tej, którą właśnie Państwo oglądają. Przy wdrożeniu zmianie podlega kolor wiodący strony, w tym wszystkie nagłówki i przyciski oraz podmieniane jest logo. System CMS Edito pozwala na dowolne dopasowanie struktury całej strony (modyfikację i tworzenie nowych kategorii z wykorzystaniem dostępnych modułów, dopasowanie menu i treści na stronie głównej) do Państwa projektu, zaś moduły platformy e-learningowej pozwalają na samodzielne tworzenie struktury i zagospodarowanie kursów merytorycznymi treściami.  

Istnieje możliwość stworzenia projektu graficznego od postaw i wdrożenie go do Państwa platformy, jak również rozszerzenie możliwości platformy poprzez stworzenie nowych dedykowanych funkcjonalności. Więcej informacji mogą Państwo znaleźć w dziale Oferta.

3. Jakie dodatkowe funkcjonalności lub moduły może zawierać platforma?

Platforma e-learningowa, którą oferujemy jest naszym autorskim systemem, dzięki czemu możemy ją swobodnie rozwijać i modyfikować, każdorazowo dostosowując ją do wymagań danego klienta. Jeżeli funkcjonalności przedstawione w Demo nie są wystarczające, możemy wprowadzić do nich zmiany lub dodać nowe, dedykowane moduły po wcześniejszym doprecyzowaniu szczegółów ich działania.

4. Czy platforma posiada gwarancję?

Wszystkie projekty e-learning, jakie wdrażamy objęte są roczną gwarancją. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości w działaniu systemu błędy są usuwane nieodpłatnie. W przypadku zaistnienia takiej konieczności, możliwe jest przedłużenie okresu gwarancyjnego na indywidualnie ustalonych warunkach.

5. Chcę przetestować demo platformy ?

Aby zobaczyć możliwości naszej platformy w praktyce możemy Państwu udostępnić dane dostępowe (login, hasło) do przeglądnięcia przykładowych szkoleń znajdujących się w zakładce Oferta.

Istnieje także możliwość otrzymania własnej dedykowanej wersji demonstracyjnej całego systemu, wraz z dostępem do panelu administracyjnego (CMS / LMS), gdzie można sprawdzić "od środka" działanie wszystkich modułów. W razie zainteresowania dostępem do DEMO, prosimy o kontakt. Odpowiednio skonfigurowane i uzupełnione DEMO, może stać się Państwa finalnym produktem.

6. Czy utrzymanie platformy wiąże się z dodatkowymi opłatami?

Zakup platformy Edito E-learning wiąże się z jednorazową opłatą licencyjną na bezterminowe korzystanie, jedynym kosztem po jej uruchomieniu jest opłata za hosting.

7. Czy platformę e-learning można zainstalować na dowolnym serwerze?

Standardowo platformę uruchamiamy na hostiningu Ideo. Nasz e-learning można zainstalować także na dowolnym serwerze spełniającym wymagania techniczne platformy. Instalacja na serwerze klienta lub innego dostawcy wiąże się z opłatą instalacyjną - skontaktuj się z nami jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat.

System wymaga odpowiedniej konfiguracji serwera. Poniżej przedstawione są parametry, które muszą zostać spełnione, by działał w pełni poprawnie (pełną specyfikację techniczną serwera udostępniamy na życzenie):

  1. dowolna dystrybucja Linuxa
  2. serwer WWW Apache 1.3.X lub Apache 2.X
  3. PHP 4.3.X lub nowsze z serii 4.X z obsługą bazy PostgreSQL
  4. wyłączony tryb safe_mode w PHP lub włączony z odpowiednią konfiguracją serwera
  5. ImageMagick 6.0 lub wyższy i umożliwienie wykonywania jego programów przez skrypt PHP, w tym zapisywanie plików, zalecana wersja z kompresją LZW
  6. katalog gfx i podkatalogi powinny mieć uprawnienia umożliwiające użytkownikowi serwera WWW dokonywanie w nich zapisów
  7. dostęp do pliku .htaccess, zalecamy włączony moduł mod_rewrite
  8. baza danych PostgreSQL 8.0 kodowanie UTF-8 i obsługą języka pl/pgsql, z możliwością połączenia się z bazą z zewnątrz lub kontem shell i dostępem do programów psql i pg_dump

8. Ile kosztuje państwa hosting?

W naszej ofercie dysponujemy wieloma pakietami hostingowymi, które są dostosowywane do potrzeb klienta po indywidualnej analizie ruchu na jego stronie. Proponowany pakiet wystarczający do uruchomienia standardowej wersji platformy e-learning to Pakiet 400 (Abonament roczny 400pln netto):

  • 20 GB powierzchni dyskowej
  • 2000 GB transferu rocznego*.

W przypadku przekroczenia dozwolonego obciążenia następuje ograniczenie wydajności serwera lub migracja na wyższy pakiet.
*Informacje zawarte w niniejszej witrynie nie są prawnie wiążące i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.

9. Czy platforma jest kompatybilna z popularnym formatem szkoleń SCORM?

Podstawowa wersja platformy zakłada samodzielne wprowadzanie zawartości merytorycznej kursów, jak również tworzenia ich struktury za pomocą prostych narzędzi, podobnych do tych, jakie znamy np. z edytorów tekstowych (MS Word, Open Office, itp.). Oczywiście, możemy Państwu pomóc w uzupełnieniu platformy oraz we wprowadzeniu, czy aktualizacji treści dydaktycznych, po wcześniejszym ustaleniu objętości materiału.

Wdrożenie platformy pozwalającej na importowanie szkoleń w formacie SCROM jest możliwe, wymaga jednak dodatkowych nakładów oraz zastosowania innej platformy, niż prezentowana na tej witrynie. Szczegóły naszej oferty znajdują się w tej zakładce.

10. Ile kosztuje opracowanie kursu/szkolenia?

Specjalizujemy się w rozwiązaniach informatycznych i Internetowych. Oprócz opracowania narzędzia do prowadzenia szkoleń, możemy dla Państwa przygotować multimedialne prezentacje i animacje lub pomóc wprowadzić gotowy materiał dydaktyczny do platformy. Nie zajmujemy się jednak działalnością szkoleniową tj. przygotowaniem i opracowaniem merytorycznym kursów i szkoleń e-learningowych.

11. Czy platforma posiada wersje językowe?

Prezentowana platforma posiada polski interfejs użytkownika oraz polski panel administracyjny. Stworzenie dedykowanej platformy dwu lub wielojęzycznej wiązałoby się z dodatkową wyceną.

12. Czy platforma pozwala na udostępnianie / publikowanie plików i filmów?

Tak. System Edito CMS pozwala zamieszczanie plików na dowolnych stronach opisowych w tym filmów dostępnych dla wszystkich, w aktualnościach oraz na stronach dostępnych tylko dla zalogowanych użytkowników. Pozwala to na stworzenie wygodnego repozytorium plików i materiałów, z których mogą korzystać uczestnicy szkoleń.

Dodatkowo platforma pozwala na wysyłanie wiadomości prywatnych do pojedynczych użytkowników oraz grup szkoleniowych, które także mogą zwierać pliki do pobrania. Filmy mogą byc publikowane w postaci plików .flv lub wyświetlane z serwisów takich jak youtube, vimeo itp.

Więcej informacji na temat funkcjonalności platformy znajdą Państwo w zakładce funkcjonalności.

13. Czy platforma pozwala na zaimportowanie gotowych szkoleń?

Platforma pozwala na zaimportowanie listy użytkowników, jednakże lekcje, ćwiczenia, testy oraz strukturę kursów należy wprowadzić samodzielnie za pomocą prostych narzędzi dostępnych w panelu administracyjnym platformy (Edito CMS/LMS).

14. Czy można uruchomić lekcję / kurs w trybie pełnoekranowym?

Kursy przeglądane są przez użytkowników na stronach HTML. Przeglądarki internetowe pozwalają na przejście do trybu pełnoekranowego przez wciśnięcie klawisza F11 na klawiaturze. Jednakże treści lekcji w postaci stron/slajdów, testów będą otoczone elementami strony internetowej – otoczką www platformy (blok menu głównego i pomocniczego, prawa kolumna strony).

Część z tych elementów można zredukować, np. w treści kursów wyłączyć wyświetlanie prawej kolumny, menu dolnego, banerów itp. Pozwala to na większą koncentrację użytkowników na treściach materiałów szkoleniowych. Niektóre treści kursów, takie jak zamieszczone w slajdzie lekcyjnym prezentacje flash oraz filmy, można wyświetlić w całości na pełnym ekranie.

15. Czy platformę można udostępnić pod własną domeną / subdomeną?

Tak. Niezależnie od serwera (własnego lub Hostingu Ideo), istnieje możliwość udostępnienia platformy pod domeną należącą do klienta np.:

  • www.e-learning.nazwafirmy.pl,
  • www.szkolenia.nazwafirmy.pl,
  • www.szkoleniaBHP.pl,
  • itp.

W przypadku braku własnej domeny, możemy zająć się jej rejestracją, konfiguracją oraz jej utrzymaniem za pośrednictwem dodatkowego zamówienia / upoważnienia. W takiej sytuacji właścicielem domeny w sensie prawnym jest Klient. Na nas natomiast spływają wszelkie techniczne sprawy, w tym coroczny kontakt z operatorem usługi i przedłużanie rejestracji.